Ankieta monitorująca realizację LSR
Szanowni Beneficjenci,
Zgodnie z wymogami monitoringu i ewaluacji Lokalnej Strategii Rozwoju (LSR) na lata 2023-2027, przypominamy o obowiązku wypełnienia ankiety monitorującej po zakończeniu realizacji projektu w ramach Planu Strategicznego Wspólnej Polityki Rolnej (PS WPR) na lata 2023-2027.
Ankieta ma na celu ocenę realizacji LSR, założonych wskaźników, efektów zrealizowanych działań oraz ich wpływu na rozwój lokalny. Państwa odpowiedzi pozwolą na skuteczniejsze wdrażanie LSR.
Prosimy o rzetelne i terminowe wypełnienie ankiety po zrealizowaniu operacji i otrzymaniu płatności końcowej. Dla każdego zrealizowanego projektu należy wypełnić oddzielną ankietę. Ankietę należy wypełnić się na podstawie danych z Wniosku o przyznanie pomocy, umowy o przyznaniu pomocy oraz wniosku o płatność.
Szczegółowe informacje oraz link do formularza dostępne są [tutaj] – Ankieta monitorująca realizację LSR
Dziękujemy za współpracę i zaangażowanie w rozwój obszaru objętego LSR.
OBOWIĄZKI KOMUNIKACYJNE BENEFICJENTÓW EFSI
PLAN STRATEGICZNY WSPÓLNEJ POLITYKI ROLNEJ (PS WPR)
Zgodnie z art. 50 ust. 1 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2022/129 z dnia 21 grudnia 2021 r. beneficjenci interwencji finansowanych z EFRROW potwierdzają otrzymanie wsparcia z PS WPR 2023-2027 poprzez odpowiednie oznaczenie miejsca realizacji: tablice, plakaty, informacje w Internecie.
Księga Wizualizacji logo PS WPR 2023-2027 jest opracowaniem zbierającym wszystkie obowiązki beneficjentów wraz z graficznymi przykładami i znajduje się pod następującym linkiem:
Księga Wizualizacji – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi – Portal Gov.pl
Lokalna Grupa Działania „Barcja” informuje wszystkich potencjalnych wnioskodawców o konieczności przestrzegania również obowiązków komunikacyjnych wynikających z art. 50 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060
Obowiązki beneficjentów:
1. Beneficjenci i podmioty wdrażające instrumenty finansowe podają informację o wsparciu operacji z Funduszy, w tym o zasobach ponownie wykorzystanych zgodnie z art. 62, poprzez:
a) zamieszczenie na oficjalnej stronie internetowej beneficjenta, jeżeli taka strona istnieje, lub na jego stronach mediów społecznościowych, krótkiego – stosownie do poziomu wsparcia – opisu operacji, w tym jej celów i rezultatów, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia finansowego z Unii;
b) zamieszczenie w widoczny sposób informacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Unii w dokumentach i materiałach związanych z komunikacją dotyczących wdrażania operacji, przeznaczonych dla opinii publicznej lub uczestników;
c) umieszczenie trwałych tablic informacyjnych lub tablic pamiątkowych w sposób wyraźnie widoczny dla społeczeństwa, które przedstawiają symbol Unii zgodnie z parametrami technicznymi określonymi w załączniku IX, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji operacji obejmujących inwestycje rzeczowe lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu, w odniesieniu do: o wspieranych z EFRR i Funduszu Spójności operacji, których łączny koszt
przekracza 500 000 EUR; o (ii) wspieranych z EFS+, FST, EFMRA, FAMI, FBW lub IZGW operacji, których łączny koszt przekracza 100 000 EUR;
d) w przypadku operacji niewchodzących w zakres lit. c) – umieszczenie w miejscu dobrze widocznym dla ogółu co najmniej jednego plakatu o wymiarze minimum A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza, na których znajdą się informacje o operacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy; w przypadku gdy beneficjent jest osobą fizyczną, zapewnia on w miarę możliwości dostępność stosownych informacji, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy, w miejscu widocznym dla ogółu lub za pośrednictwem elektronicznego wyświetlacza.
e) w przypadku operacji o znaczeniu strategicznym i operacji, których łączny koszt przekracza 10 000 000 EUR, zorganizowanie wydarzenia informacyjnego lub działań komunikacyjnych, stosownie do sytuacji, oraz włączenie w te działania Komisji i odpowiedzialnej instytucji zarządzającej w odpowiednim terminie. Wymóg określony w lit. d) akapitu pierwszego nie ma zastosowania w przypadku gdy beneficjent EFS+ jest osobą fizyczną lub w przypadku operacji wspieranych w ramach celu szczegółowego określonego w art. 4 ust. 1 lit. m) rozporządzenia w sprawie EFS+.
Na zasadzie odstępstwa od akapitu pierwszego lit. c) i d), w przypadku operacji wspieranych z FAMI, FBW i IZGW w dokumencie określającym warunki wsparcia można ustanowić szczególne wymogi dotyczące umieszczania w miejscach publicznych informacji na temat wsparcia z Funduszy, gdy jest to uzasadnione względami bezpieczeństwa i porządku publicznego zgodnie z art. 69 ust. 5.
W/w informacje przekazywane powinny być zgodnie z zasadami Instytucji Zarządzającej, Księgą Wizualizacji znaku PS WPR oraz innymi dokumentami obowiązującymi w LGD.
Szanowni Państwo,
Zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej badania oceny funkcjonowania biura Lokalnej Grupy Działania „Barcja”. Wyniki ankiety dotyczącej funkcjonowania biura LGD będą pełniły kluczową rolę w doskonaleniu działalności biura oraz lepszym dostosowywaniu jego działań do potrzeb społeczności lokalnej.
Ocena funkcjonowania LGD : https://omikronbadania.pl/questo/b.php?a=7718ecf5&&b=cf091c8d8&&c=c7f5d090
Obowiązki informacyjne beneficjentów!!!
Zgodnie z art. 50 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r Beneficjenci i podmioty wdrażające instrumenty finansowe podają informację o wsparciu operacji z Funduszy, w tym o zasobach ponownie wykorzystanych zgodnie z art. 62 w/w rozporządzenia poprzez:
- zamieszczenie na oficjalnej stronie internetowej beneficjenta, jeżeli taka strona istnieje, lub na jego stronach mediów społecznościowych, krótkiego – stosownie do poziomu wsparcia – opisu operacji, w tym jej celów i rezultatów, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia finansowego z Unii;
- zamieszczenie w widoczny sposób informacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Unii w dokumentach i materiałach związanych z komunikacją dotyczących wdrażania operacji, przeznaczonych dla opinii publicznej lub uczestników;
- umieszczenie trwałych tablic informacyjnych lub tablic pamiątkowych w sposób wyraźnie widoczny dla społeczeństwa, które przedstawiają symbol Unii zgodnie z parametrami technicznymi określonymi w załączniku IX, niezwłocznie po rozpoczęciu fizycznej realizacji operacji obejmujących inwestycje rzeczowe lub zainstalowaniu zakupionego sprzętu, w odniesieniu do: – wspieranych z EFRR i Funduszu Spójności operacji, których łączny koszt przekracza 500 000 EUR; – wspieranych z EFS+, FST, EFMRA, FAMI, FBW lub IZGW operacji, których łączny koszt przekracza 100 000 EUR
- w przypadku operacji niewchodzących w zakres lit. c) – umieszczenie w miejscu dobrze widocznym dla ogółu co najmniej jednego plakatu o wymiarze minimum A3 lub podobnej wielkości elektronicznego wyświetlacza, na których znajdą się informacje o operacji z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy; w przypadku gdy beneficjent jest osobą fizyczną, zapewnia on w miarę możliwości dostępność stosownych informacji, z podkreśleniem faktu otrzymania wsparcia z Funduszy, w miejscu widocznym dla ogółu lub za pośrednictwem elektronicznego wyświetlacza.
- w przypadku operacji o znaczeniu strategicznym i operacji, których łączny koszt przekracza 10 000 000 EUR, zorganizowanie wydarzenia informacyjnego lub działań komunikacyjnych, stosownie do sytuacji, oraz włączenie w te działania Komisji i odpowiedzialnej instytucji zarządzającej w odpowiednim terminie.
Szanowni Państwo,
Zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiet ewaluacyjnych dotyczących badania poziomu satysfakcji mieszkańców oraz oceny funkcjonowania biura LGD. Informacje zebrane w trakcie badania ankietowego posłużą do wprowadzenia ewentualnych zmian w realizowanej LSR oraz funkcjonowaniu LGD. Ankieta dostępna będzie również na stronach urzędów gmin Barciany, Kętrzyn, Korsze, Reszel i Sępopol.
https://omikronbadania.pl/questo/b.php?a=ed72df20&&b=1b967caaf&&c=c7f5d090
Ocena funkcjonowania Biura LGD
Informujemy, że zakończona została ewaluacja zewnętrzna Lokalnej Strategii Rozwoju LGD „Barcja”, która została wykonana zgodnie z wytycznymi nr 10/1/2022 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 31 maja 2022 w zakresie monitoringu i ewaluacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.
Informujemy również, że wnioski i rekomendacje zawarte w ewaluacji uwzględnione zostaną w opracowywanej lokalnej strategii rozwoju na lata 2023 – 2027.
Raport z ewaluacji Lokalnej Strategii Rozwoju LGD Barcja
Ocena funkcjonowania Biura LGD
Szanowni Państwo,
Zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej dotyczącej badania poziomu satysfakcji mieszkańców. Informacje zebrane w trakcie badania ankietowego posłużą do wprowadzenia ewentualnych zmian w realizowanej LSR oraz funkcjonowaniu LGD. Ankieta dostępna będzie również na stronach urzędów gmin Barciany, Kętrzyn, Korsze, Reszel i Sępopol.
https://omikronbadania.pl/questo/b.php?a=ed72df20&&b=1b967caaf&&c=c7f5d090
Szanowni Państwo,
zwracamy się z prośbą o wypełnienie dwóch ankiet monitorujących
Ocena funkcjonowania Biura LGD 2021
Badanie opinii nt. warunków życia na naszym obszarze 2021
Ogólna ankieta ewaluacyjna.
Roczne sprawozdania z realizacji LSR przekazane Samorządowi Województwa
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2022
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2021
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2020
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2019
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2018
- Sprawozdanie z realizacji LSR za rok 2017
- Sprawozdanie za rok 2014
- Sprawozdanie za rok 2013
- Sprawozdanie za rok 2012
- Sprawozdanie za rok 2011
- Sprawozdanie za rok 2010
- Sprawozdanie za rok 2009
Wytyczne dla beneficjentów, którzy otrzymali płatność końcową.
Zgodnie z zapisami umowy o przyznaniu pomocy w ramach poddziałania 19.2. „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, Beneficjenci, którzy otrzymali drugą transzę pomocy w przypadku podejmowania działalności, lub płatność końcową, w przypadku rozwijania działalności, zobowiązani są do złożenia w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego informacji monitorującej z biznesplanu, lub informacji po realizacji operacji.
Informację monitorującą z realizacji biznesplanu / Informację po realizacji operacji (IMRB/ IPRO) składa Beneficjent realizujący operację w zakresie:
-
rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym LSR dla:
-
podejmowania działalności gospodarczej (§ 2 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia);
-
tworzenia lub rozwoju inkubatorów przetwórstwa lokalnego produktów rolnych, będących przedsiębiorstwami spożywczymi, w których jest wykonywana działalność w zakresie produkcji, przetwarzania lub dystrybucji żywności pochodzenia roślinnego lub zwierzęcego lub wprowadzania tej żywności na rynek, przy czym podstawą działalności wykonywanej w tym inkubatorze jest przetwarzanie żywności (§ 2 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia);
-
rozwijania działalności gospodarczej (§ 2 ust. 1 pkt 2 lit. c rozporządzenia);
-
wspierania współpracy między pomiotami wykonującymi działalność gospodarczą na obszarze wiejskim objętym LSR w ramach krótkich łańcuchów dostaw lub w zakresie świadczenia usług turystycznych, lub w zakresie rozwijania rynków zbytu produktów lub usług lokalnych (§ 2 ust.1 pkt 3 rozporządzenia);
-
rozwoju rynków zbytu produktów i usług lokalnych z wyłączeniem operacji polegających na budowie lub modernizacji targowisk objętych zakresem wsparcia w ramach działania Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (§ 2 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia);
-
zachowania dziedzictwa lokalnego (§ 2 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia);
-
rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (§ 2 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia);
-
a także operacji realizowanych w innych zakresach niż wymieniono powyżej, jeżeli w wyniku ich realizacji zostaną utworzone miejsca pracy.
Terminy składania (IMRB/ IPRO)
-
Beneficjenci realizujący operacje w zakresach o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 2-4 rozporządzenia tj. wyszczególnionych w punktach A – C, (IMRB/ IPRO) składają w terminie do końca kwartału , następującego po pierwszym roku, liczonym od dnia wypłaty przez Agencję płatności końcowej/ drugiej transzy.
Jeżeli data płatności końcowej nastąpiła w terminie:
-
01.2017 – 31.03.2017 – beneficjent ma obowiązek złożyć (IMRB/ IPRO) do końca czerwca 2018 r.,
-
04.2017 – 30.06.2017 – beneficjent ma obowiązek złożyć (IMRB/ IPRO) do końca września 2018 r.,
-
07.2017 – 30.09.2017 – beneficjent ma obowiązek złożyć (IMRB/ IPRO) do końca grudnia 2018 r.,
-
10.2017 – 31.12.2017 – beneficjent ma obowiązek złożyć (IMRB/ IPRO) do końca marca 2019 r.
-
Beneficjenci realizujący operacje w zakresach o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 5 lub 6 rozporządzenia tj. wyszczególnionych w punktach D i E oraz operacje realizowane w zakresach innych niż wymieniono wyżej, w wyniku których zostaną utworzone miejsca pracy, składają (IMRB/ IPRO) w terminie od 1 stycznia do 31 stycznia drugiego roku kalendarzowego liczonego od roku otrzymania płatności końcowej lub od 1 do 30 dnia roboczego po zakończeniu roku obrachunkowego następującego po roku obrachunkowym, w którym beneficjent otrzymał płatność końcową.
Przykład rok kalendarzowy
05.2017 data płatności końcowej
01.01.2018 – 31.12.2018 pierwszy rok kalendarzowy
01.01.2019 – 31.12.2019 drugi rok kalendarzowy
Beneficjent ma obowiązek złożenia (IMRB/ IPRO) w terminie 01 do 31 stycznia 2019 r.
Przykład rok obrachunkowy
05.2017 data płatności końcowej
do końca maja 2018 r. pierwszy rok obrachunkowy
do końca maja 2019 r. drugi rok obrachunkowy
Beneficjent ma obowiązek złożenia (IMRB/ IPRO) w terminie 01 do 30 czerwca 2019 r.
-
Za dzień dokonania płatności końcowej/płatności drugiej transzy należy uznać dzień, w którym ARiMR wypłaciła środki na rzecz Beneficjenta.